Napoje z octem jabłkowym

Napoje z octem jabłkowym

Ocet jabłkowy przeżywa swój renesans. Coraz częściej sięgają po niego gwiazdy i celebryci chwaląc się zdrowiem, odpornością i wspaniałym samopoczuciem, jakie daje im regularne jego spożywanie. A zdrowotne i urodowe działanie octu z jabłek, potwierdzą dietetycy i specjaliści żywieniowi. Zaliczany do żywności funkcjonalnej, ten niedrogi i coraz łatwiej dostępny produkt naturalnej fermentacji jabłek, to prawdziwa witaminowa bomba. Pomaga pozbyć się zbędnych kilogramów, reguluje poziom cukru we krwi, przyspiesza metabolizm, a jego bioaktywne działanie odczuwalne jest w całym organizmie. Pozytywnie wpływa też na włosy i skórę. Napoje z octem jabłkowym stosowane są jako wsparcie diety odchudzającej oraz oczyszczającej. W połączeniu z miodem i sokiem z cytryny, stosowany jest jako eliksir poprawiający odporność.

Dzisiaj przedstawimy najbardziej popularne sposoby spożywania octu jabłkowego w napojach. Wszystkie przepisy są proste, możesz przyrządzić większą ilość dobroczynnego napoju i przechować go w lodówce, żeby sięgnąć po niego za jakiś czas. Ocet jest naturalnym konserwantem, także przedłuży trwałość takiego specyfiku.

Poranny zastrzyk energii!

To pomysł na odżywczy napój, którym warto rozpocząć dzień. Dodatek miodu to zastrzyk energii, tak potrzebnej z samego rana. Miód ma też właściwości bakteriobójcze, a jego regularne spożywanie wzmacnia organizm i odporność. W połączeniu z octem stworzy odżywczy i uodparniający eliksir, od którego warto zaczynać dzień!

Składniki:

  • ocet jabłkowy (2 łyżki)
  • woda (niepełna szklanka)
  • miód (łyżeczka)

Ocet (około 2 łyżek) wymieszaj z wodą (niepełna szklanka) oraz 1 łyżeczką miodu – spożywaj około pół godziny przed śniadaniem 

Napoje z octem jabłkowym

Podstawowy napój diety octowej

Osoby chcące zadbać o swoja sylwetkę, mogą wspomóc odchudzanie sięgając po octowy napój. Pity przed posiłkiem, zapewnia odpowiednie nawodnienie, zmniejsza apetyt, a zawarte w nim pektyny powodują, że będziemy szybciej syci. Taki napój można stosować przez dłuższy czas, nawet po zakończeniu diety odchudzającej – pomoże utrzymać jej wyniki i chroni przed efektem jojo.

Składniki:

  • woda (szklanka)
  • ocet jabłkowy (1 łyżka)

Szklankę wody (w zależności od upodobań ciepłej lub zimnej) mieszamy z 1 łyżką octu jabłkowego – taki napój należy pić 3 razy dziennie przed jedzeniem.

Wzmocnienie i odporność

Ten napój możesz wypić zamiast rozgrzewającej herbaty. Warto sięgnąć po niego w okresie przeziębień i wtedy gdy chcesz wzmocnić swoja odporność i ustrzec się przed bakteriami i wirusami. Nie tylko rozgrzewa, ale też dobrze smakuje!

Składniki:

  • gorąca woda (1 szklanka)
  • imbir (1 łyżeczka)
  • miód (1 łyżka)
  • cytryna (1/2)
  • ocet jabłkowy (2 łyżki)

Szklanką gorącej wody zalej starty kawałek imbiru (około 1 łyżeczka). Kiedy napar przestygnie dodaj miód (1 łyżka) oraz sok z cytryny (połową cytryny) i ocet jabłkowy (2 łyżki). Możesz dodać przyprawę korzenną, cynamon, szczyptę pieprzu lub kurkumę. Taki napój pij na ciepło.

Oczyszczający eliksir 

Ocet jabłkowy znany jest ze swoich oczyszczających właściwości. Niektórzy stosują go, aby odkwasić organizm lub pozbyć się toksyn. W połączeniu ze świeżym sokiem z jabłek i cynamonem potrafi zdziałać cuda. Po ten napój możesz sięgnąć, kiedy czujesz się ciężko i  brakuje Ci energii.

Składniki:

  • woda mineralna (2 szklanki)
  • sok z jabłek (1/4 szklanki)
  • ocet jabłkowy (2 łyżki)
  • cynamon

2 szklanki wody mineralnej połącz z 1/4 szklanki świeżo wyciśniętego soku jabłkowego, dodaj 2 łyżki naturalnego octu jabłkowego i przypraw cynamonem.

Napoje z octem jabłkowym

Witaminowa bomba

Kiedy ocet jabłkowy połączymy ze świeżymi warzywami i owocami dostaniemy prawdziwy napój mocy, który nie tylko dostarczy nam witamin i mikroelementów, ale także będzie naturalnym probiotykiem. Po ten napój warto sięgnąć zimą, kiedy dostęp do warzyw i owoców może być utrudniony. Doda on energii gdy potrzebujesz witaminowego wsparcia oraz nasyci, gdy najdzie cię ochota na coś słodkiego!

Składniki (na cztery porcje):

  • ananas (1 sztuka)
  • seler naciowy (5 łodyżek)
  • cytryna (2 sztuki)
  • ocet jabłkowy (2 łyżki)
  • kurkuma i imbir – do smaku

Świeży ananas (cały miąższ bez skórki), seler naciowy (5 łodyżek), sok wyciśnięty z dwóch cytryn, ocet jabłkowy (2 łyżki) – wszystko zblendować, jeśli masa jest za gęsta można dodać wody. Doprawić do smaku świeżą kurkumą i imbirem.

Przedstawiliśmy tutaj najpopularniejsze napoje z octem jabłkowym, pamiętaj, żeby do ich przygotowania używać prawdziwego, naturalnego octu, więcej na temat tego jak wybrać najlepszy ocet jabłkowy dowiesz się z wcześniejszego naszego artykułu.

Oceń artykuł:

Średnia: 4 / 5. Oddane głosy: 4