Ocet jabłkowy na odchudzanie

Czy picie octu jabłkowego może sprawić, że schudniesz? Jaki ocet wybrać i jak najlepiej go stosować? Czy to prawda, że pozbędziesz się zbędnych kilogramów tylko dzięki piciu octu? Chwalą go zarówno celebryci, jak i eksperci od zdrowego żywienia, podobno ma magiczną moc korzystnego wpływania na figurę. Czy faktycznie działa i jak stosować ocet jabłkowy na odchudzanie?

Ocet jabłkowy

Jak powstaje ocet jabłkowy?

Ocet jabłkowy to produkt fermentacji jabłek. Powstaje naturalnie w wyniku działania bakterii, które zamieniają cukier pochodzący z owoców w lekki alkohol, a następnie wodny roztwór kwasu octowego. Jeżeli zapewnione są odpowiednie warunki, to proces ten może trwać latami, ocet będzie nabierał szlachetności i będzie bardziej bogaty w substancje aktywne.

W składzie octu znajdziemy wszystko, to w co wartościowe w jabłkach:

  • witaminy w tym te z grupy B, C i E
  • aminokwasy
  • pektynę
  • minerały: żelazo, magnez, krzem, potas i wiele innych

Ocet z jabłek i jabłek Rubin

Niestety nie ma magicznej substancji, która sprawi, że schudniesz bez rezygnacji z dotychczasowego stylu życia. Zachowanie zgrabnej sylwetki zawsze wiąże się samokontrolą i dbaniem o ruch i zdrową dietę. Są jednak produkty, które mogą ułatwić ten proces i wspomóc w walce ze zbędnymi kilogramami. Do takich produktów należy naturalny, długofermentowany ocet jabłkowy.

Ocet jabłkowy może być sprzymierzeńcem w odchudzaniu, przede wszystkim dlatego, że reguluje poziom cukru we krwi. Jeżeli pity jest przed posiłkiem, może zniwelować skoki cukru spowodowane jedzeniem. Będzie to korzystne nie tylko dla naszej figury, ale również ogólnej kondycji i stanu naszego organizmu.

Sam ocet nie wystarczy, żeby schudnąć, może być jednak sprzymierzeńcem odchudzania dzięki właściwościom jakie posiada:

  • usprawnia przemianę materii i dobrze wpływa na trawienie
  • zapewnia uczucie sytości
  • wspomaga pracę jelit
  • nasila pragnienie i zwiększa ochotę na wodę – co przyczynia się do lepszego nawodnienia
  • może być sposobem na ochotę na ciągłe podjadanie – normalizuje poziom cukru we krwi
  • minimalizuje pojawienie się efektu jojo

Usprawnij apetyt

Ocet jabłkowy ma bardzo ciekawy, lekko kwaskowy smak. Pachnie typowo octowo ale wyczuwalny jest w nim też aromat winny i jabłkowy. Dlatego często stosowany jest jako przyprawa do surówek, składnik dressingów i sosów. Podkreśla smak potraw i pobudza apetyt. Dodanie octu do sałatki z warzyw sprawi, że będzie ona smaczniejsza i chętniej po nią sięgniemy. Zdrowa dieta bogata w naturalne składniki to podstawa dbania o figurę.

Unikaj cukru i podjadaniaKup ocet z jabłek

Szklanka wody z dodatkiem octu jabłkowego może być świetną alternatywą dla zjadanych między posiłkami przekąsek. Kiedy więc masz ochotę sięgnąć po coś słodkiego przygotuj sobie ten napój. Najlepiej użyj wody mineralnej, bogatej w magnez i inne minerały, która dodatkowo uzupełni ich niedobory w Twoim organizmie. Dodatek octu sprawi, że woda będzie smaczniejsza i łatwiej będzie Ci ją wypić. Możesz dodać też sok z cytryny, z grejpfruta, lub niewielką ilość miodu. Niektórzy preferują taki napój na ciepło z dodatkiem letniej przegotowanej wody.

Zajrzyj do naszego artykułu ”Napoje z octem jabłkowym” i dowiedz się jak stosować ocet jabłkowy na odchudzanie.

Zapewnij uczucie sytości

Ocet z jabłek zawiera pełnię składników pochodzących z tych owoców. Jabłka są bardzo bogate w pektyny, szczególnie dużo jest ich w skórkach i wytłoczynach tych owoców. Te naturalne składniki błonnika pokarmowego rozpuszczają się w wodzie, dlatego znajdziesz je w naturalnym occie jabłkowym. Mają one szereg korzystnych właściwości w tym regulują pracę jelit i zapobiegają zaparciom. Wzbogacenie diety w pektyny wspomoże trawienie i przemianę materii, dodatkowo zapewnia uczucie sytości.

Zadbaj o odpowiedni poziom nawodnienia

Bardzo często uczucie głodu mylone jest z pragnieniem. Czujemy ochotę, żeby coś przekąsić i sięgamy po kolejny smakołyk. Zamiast tego warto najpierw wypić szklankę wody z octem. Ten mały zabieg sprawi, że dłużej czujemy się syci i ochota na jedzenie przejdzie. Ocet może też wzmagać pragnienie, co skłoni nas po sięgnięcie po kolejna szklankę wody. Odpowiednie nawodnienie jest podstawą dobrej diety.

Kup ocet z jabłekCukier na właściwym poziomie

Ocet pomaga utrzymać poziom cukru na właściwym poziomie, a nawet go obniża. Wszystko za sprawą kwasu octowego, który ma naukowo udowodnione działanie regulujące poziom glukozy we krwi. A to właśnie zbyt wysoka ilość glukozy powoduje tycie. Pamiętajmy jednak, że sam ocet nie wystarczy i ważna jest zdrowa dieta, o odpowiedniej kaloryczności oraz aktywność fizyczna. Dodatek octu w diecie działa łagodnie ale bardzo efektywnie i sprawia, że odchudzanie będzie skuteczniejsze. Zbyt duża ilość octu w diecie oraz ocet pity bez rozcieńczenia może podrażniać śluzówkę, dlatego ważne, żeby stosować go rozważnie.

Zdrowa dieta bogata w naturalne składniki

Kiedy stosujesz dietę z ograniczoną kalorycznością albo dietę eliminacyjną, zadbaj o odpowiednie składniki, które dostarczą Ci niezbędnych witamin i mikroelementów. Sięgaj po produkty zdrowe i naturalne. Jeżeli ocet jabłkowy ma wspomóc Cię w odchudzaniu, wybierz taki, który jest najwyższej jakości. Ocet wytwarza się już po paru miesiącach fermentacji jabłek, jednak im dłużej będzie on dojrzewał, tym bogatszy będzie w enzymy i żywe kultury bakterii. Nie musisz się też obawiać, że ocet się zepsuje, albo że go nie wykorzystasz – prawdziwy naturalny ocet jabłkowy sam w sobie jest konserwantem i odpowiednio przechowywany nie psuje się, możesz więc zaopatrzyć się w jego większą ilość i zużyć go zgodnie z potrzebą.

Octy jabłkowe na odchudzanie

Ocet jabłkowy pomoże uniknąć efektu jojo

Wprowadzenie do jadłospisu octu jabłkowego może być zdrowym nawykiem, który spowoduje, że po zakończeniu odchudzania, zgubione kilogramy nie wrócą. Wszystko za sprawą sycących pektyn. Dlatego warto, nawet po zakończeniu diety odchudzającej, wypijać jedną szklankę wody z octem dziennie. Wyrobienie sobie takiego zwyczaju sprawi, że będziemy czuli się syci, a witaminy i składniki aktywne z octu wpłyną na nasze samopoczucie.

Jak stosować ocet jabłkowy na odchudzanie?

Jak najlepiej stosować ocet jabłkowy na odchudzanie? Najczęstszym sposobem jest picie go jako dodatek do wody. Na szklankę wody wystarczy 1-2 łyżeczki octu, można podkręcić smak napoju, dodając sok z cytryny, lub odrobinę miodu. Niektórzy takim napojem rozpoczynają dzień. Częściej jednak sięgają po niego przed posiłkiem albo w ciągu dnia, kiedy mają ochotę na coś słodkiego.

Ocet może być też składnikiem domowego majonezu, sosu lub dipu. Dodany do warzyw podkreśli ich smak i pobudzi apetyt.

Kup świeży ocet jabłkowy

Jak wybrać najbardziej skuteczny ocet na odchudzanie?

Znalezienie octu, który będzie sprzymierzeńcem odchudzania wcale nie jest proste. Liczy się nie tylko jego smak, czy aromat ale przede wszystkim skład octu, z którego wynikają jego właściwości. Najbardziej wartościowy ocet jabłkowy będzie lekko mętny, a jego kolor będzie podobny do skórek owoców z których jest zrobiony. Często w naturalnych octach może występować tzw. “matka octowa” czyli gruby kożuch, który tworzy się na powierzchni. Zwróć też uwagę na czas fermentacji jabłek, ocet powstaje już po paru miesiącach, ale im dłuższy będzie ten czas, tym ocet będzie dojrzalszy i szlachetniejszy w smaku. Oczywiście zwracaj uwagę na informację na etykiecie octu, który kupujesz. W składzie octu nie powinno znaleźć się nic poza samymi jabłkami, żadnego cukru, drożdży, czy barwników.

Więcej wskazówek jak wybrać ocet jabłkowy, który będzie wsparciem w walce ze zbędnymi kilogramami, znajdziesz w tym artykule: Dobry ocet jabłkowy.

Odwiedź kanał Rodzinnej Olejarni Olini na Youtube i dowiedz się więcej o właściwościach i zastosowaniu naturalnych octów jabłkowych:

 

Oceń artykuł:

Średnia: 4.4 / 5. Oddane głosy: 10

Brak ocen