Tłuszcze w diecie – kwasy Omega-3 i Omega-6

 

Nienasycone kwasy tłuszczowe Omega 3 w oleju lnianym Olini

Nienasycone kwasy tłuszczowe Omega 3 w oleju lnianym Olini

Zdrowe tłuszcze są niezbędne w naszej diecie, dostarczają organizmowi aż 30% energii, tyle, co węglowodany. Tłuszcze są nie tylko źródłem energii, ale również uczestniczą w budowie tkanek i syntezie niezbędnych do życia substancji oraz są źródłem witamin rozpuszczalnych w tłuszczu: A, D, E i K.

Olej lniany Olini to bogate źródło Omega-3

Olej lniany Olini to bogate źródło Omega-3

Najzdrowszymi tłuszczami są niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe NNKT, których ludzki organizm sam nie jest w stanie wytworzyć – musi zdobywać je z pożywienia. Są to tzw. wielonienasycone kwasy tłuszczowe.

Dr Jadwiga Górnicka, wybitna specjalistka w dziedzinie medycyny i leczenia naturalnego, wymienia najważniejsze funkcje wielonienasyconych kwasów tłuszczowych w naszym organizmie:

Jakie są najlepsze źródła NNKT?

  • Olej lniany (ze wszystkich tłuszczów zawiera najwięcej kwasu Omega-3)
  • Olej z wiesiołka
  • Oliwa z oliwek
  • Olej rzepakowy
  • Tłuste ryby i owoce morza
  • Orzechy włoskie, migdały, ziarna słonecznika
  • Awokado, rośliny strączkowe

Dr Armin Grunewald, niemiecki specjalista terapii holistycznej, krewny i uczeń dr Budwig, autorki słynnej Diety dr Budwig, w wywiadzie odpowiada na kilka najważniejszych pytań dotyczących niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych w naszej diecie:

Olej lniany Budwigowy Olini

Olej lniany Budwigowy Olini

Jak dużo Omega-3 potrzebuję w ciągu jednego dnia?

Dziennie powinniśmy – w zależności od wieku i naszej fizycznej aktywności – przyjmować około 20 ml 0mega-3. (…) Ponadto w okresie ciąży oraz karmienia zapotrzebowanie na Omega-3 jeszcze wzrasta. Albowiem we wczesnym stadium neuronalnego rozwoju mózgu niezbędne kwasy tłuszczowe odgrywają decydującą rolę.

Czy można spożyć za dużo Omega-3?

Nie. Przynajmniej do dziś nic na to nie wskazuje. Generalnie jednak należałoby powiedzieć tak: spożycie tłuszczów powinno wynosić najwyżej 30% naszego dziennego zapotrzebowania na energię. Przy codziennym posiłku, zawierającym 2000 kcal, wynosi to około 660 kilokalorii.  Jeśli więc przeliczymy, że 1 g tłuszczu to 9 kcal, odpowiadać to będzie maksymalnemu spożyciu tłuszczów w ilości około 70 g dziennie.

A raz na jakiś czas kilka czipsów?

Niestety, tak nie można. Przecież dzisiaj już wiemy, że zawarte w nich kwasy tłuszczowe typu trans szkodzą naszemu organizmowi w sposób trwały. Ich konsumpcja na dłuższą metę może doprowadzić do niedrożności naczyń wieńcowych oraz mózgowych, czego konsekwencją staje się zawał lub udar.

Jak wybrać najzdrowszy olej lniany Budwigowy?

  • Najważniejsze: olej lniany musi być ŚWIEŻY – na Olini.pl kupisz olej lniany wytłoczony w naszej rodzinnej olejarni na świeżo, na Twoje zamówienie. Nie stoi na sklepowej półce i nie jełczeje, czekając na klienta
  • Olej lniany musi być zimnotłoczony (do 40 stopni) – zawsze kupuj olej z pewnego źródła
  • Olej lniany powinien być zawsze w ciemnej butelce, przechowywany w lodówce, niewystawiony na światło słoneczne
Olej lniany Olini to najzdrowsze źródło kwasów Omega-3

Olej lniany Olini to najzdrowsze źródło kwasów Omega-3

Tłuszcze w diecie – kwasy Omega-3 i Omega-6
4.8 (95%) 4 votes