Zostaje w domu z Olini – będzie smacznie i zdrowo :)

Zostaje w domu z olini

Ostatnie dni sprawiły, że nasza codzienność bardzo się zmieniła. Spędzamy w swoich mieszkaniach, wśród najbliższych mnóstwo czasu. Życie może troszkę zwolniło ale z drugiej strony często musimy pogodzić pracę zdalną z opieką nad dziećmi, prowadzeniem domu i przygotowaniem posiłków. Czasu, którego powinno być więcej jest jakby mniej. Szczególnie teraz dobry plan i systematyczność się przydadzą. To dobry czas aby wprowadzić do diety wszystkie zdrowe elementy i zrealizować dawne postanowienia, które czekały… na jutro.

Chcielibyśmy dzisiaj podpowiedzieć Ci kilka małych codziennych przyjemności i działań, które wpłyną pozytywnie na samopoczucie i odporność. Mam nadzieję, że staną się one Twoimi nowymi nawykami i pozwolą zatroszczyć się o Ciebie i Twoich najbliższych! Razem z Olini #zostańwdomu.

Przyjemny początek dnia

Nie od dzisiaj wiadomo, że pyszne śniadanie to gwarancja udanego dnia! Dietetycy twierdzą, że to wręcz najważniejszy posiłek w naszym codziennym menu. Zadbaj o to, żeby był odpowiednio skomponowany, tak aby był zdrowy, sycił oraz dodawał energii. Nasz ulubiony trik to łyżka masła orzechowego dodana do owsianki, która sprawi, że nabierze ona zupełnie innego np. migdałowego lub pistacjowego smaku.

Uwielbiasz pieczywo z różnymi pastami? Zmiksuj soczewicę z suszonymi pomidorami i łyżką zimnotłoczonego oleju z dyni a otrzymasz pyszne i zdrowe smarowidło. A może wykorzystasz twarożek, cebulkę i połączysz to z przyprawami i świeżym olejem lniany. Taki miks to podstawa diety budwigowej znanej ze swoich prozdrowotnych właściwości.

Z kolei wszystkim tym, którzy uwielbiają słodkie śniadania polecamy sięgnąć po miody, które można podawać z pieczywem, polewać nimi pancakes, czy naleśniki. Niech zdrowe i pyszne śniadanie stanie się Twoim rytuałem, a nawet nie zauważysz, że w nawet najbardziej zabiegany dzień będziesz chciała zaczynać nim poranek!

Masło orzwchowe gdzy zostaje w domu z Olini

Uporządkuj domowe zapasy

Wykorzystaj ten czas w domu na wiosenne porządki i wietrzenie szaf. W czystej przestrzeni, bez zbędnych przedmiotów poczujesz się dużo lepiej. Zacznij od kuchennych szuflad i zakamarków. Zrób miejsce na nowości. Produkty stare i przeterminowane powinny znaleźć się w koszu. Do szafek schowaj wszystko to, po co sięgasz od czasu do czasu, produkty które wykorzystujesz w swojej kuchni na co dzień pozostaw na kuchennym blacie.

Zawsze warto mieć pod ręką miody, octy, oliwę czy olej kokosowy. Są to produkty o długiej dacie przydatności, które nie trzeba przechowywać w lodówce. Będą Ci służyć przez wiele miesięcy, dlatego warto zaopatrzyć się w te z dobrego źródła.

Produkty sypkie takie jak sezam, orzechy, ziarna czarnuszki czy siemię lniane także warto mieć w swoich domowych zapasach. Ich dodatek do potraw nie tylko urozmaici codzienne dania ale także dostarczy błonnika, białka i witamin. Wszystkie te produkty możesz też wykorzystać do przyrządzenia potraw “z niczego” razem z oliwą możesz zmiksować bazylię albo czosnek i polać tym makaron, możesz dodać też parmezan lub inny ulubiony ser. Warzywa, które szybko się psują podduś z dodatkiem oliwy na patelni a następnie zalej bulionem. Po zagotowaniu i zmiksowaniu powstanie pyszna zupa krem. Posyp ją chrupiącą mieszanką ziaren, a zaskoczy Cię swoim smakiem.

Zostaje w domu z Olini, siemię lniane

Dbaj o odporność

Czas w domu to świetny moment, żeby wspomóc odporność. Na codzień łatwo zapomnieć o zdrowych nawykach, porcji witamin czy właściwym odżywianiu. A to właśnie te małe elementy stanowią podstawę budowania odporności. Zastanawiasz się, jak wzmocnić organizm i nie dać się wirusom i infekcjom? Postaw na produkty roślinne, super foods i naturalne antybiotyki.

Świetnym wyborem będą kiszonki – warto po nie sięgać szczególnie teraz w czasie przesilenia wiosennego. Zakwas z buraka albo z kapusty wzbogacą dietę o naturalne probiotyki, witaminy i żelazo. Postaw butelkę z zakwasem na środkowej półce w lodówce, tak żeby rzucała się w oczy za każdym razem kiedy ją otworzysz. Dzięki temu małemu zabiegowi będziesz sobie o nim często przypominać. Nie musisz wypijać dużej ilości na raz, chociaż wiemy, że są tacy którzy nie mogą się powstrzymać. Wystarczy, że dwa – trzy razy dziennie sięgniesz po orzeźwiający łyk. Możesz też zrobić to pomiędzy posiłkami.

Olej z czarnuszki od dawna stoi w lodówce waszej rodziny? Miałaś plan podawać go codziennie ale stale coś wybijało Cię z rytmu. Wybierz jedną porę dnia, w czasie której będziesz podawać ten olej najbliższym. Zwykle rodzice małych dzieci robią to przed lub po śniadaniu, ale może być też przed snem. Stała pora pozwoli uczynić z tej czynności proodpornościowy rytuał, o którym nie zapominicie.

Pamiętaj też o odpowiednim nawodnieniu. Pij często! Możesz przyrządzić sobie karafkę wody z dodatkiem soku z cytryny i naturalnego octu. Sięgaj po nią, gdy tylko poczujesz pragnienie. Częste picie powinno wejść ci w nawyk. Wiele osób myli głód z pragnieniem i sięga po kolejną przekąskę, nietrudno wtedy o nadprogramowe kilogramy. Teraz kiedy jesteś w domu, a pełna lodówka czeka żeby ją otworzyć, szczególnie trzeba mieć się na baczności. Dlatego nie zapominaj o piciu i pamiętaj, że dodany do wody ocet jabłkowy nie tylko dobrze smakuje ale dzięki zawartości pektyn zapewnia uczucie sytości na dłużej!

Zadbaj o siebie olejem z czarnuszki

Twoje włosy i skóra też potrzebują czułości

Słyszałaś o olejowaniu włosów ale nigdy nie miałaś na to czasu? Wykorzystaj ten moment, kiedy oglądają cię tylko najbliżsi i możesz dłużej pochodzić z ręcznikiem na głowie. Nałóż niewielką ilość ulubionego oleju roślinnego, może być to olej kokosowy, sezamowy lub z wiesiołka, ale dobrze spisze się nawet olej ze słonecznika. Ważne żeby był to olej świeży i tłoczony na zimno. Rozprowadź go na całej długości włosów, następnie zawiń włosy ręcznikiem, tworząc na głowie turban. Taką maskę na włosach możesz nosić od 30 minut do nawet kilku godzin. Po tym zabiegu umyj włosy i skórę głowy tak jak zawsze, następnie wysusz i ułóż fryzurę. Włosy dzięki olejowaniu nie będą się elektryzować, staną się gładsze, błyszczące, a jeżeli zabieg będziesz powtarzać regularnie staną się także mocniejsze.

Oleje roślinne możesz wykorzystać też do codziennej pielęgnacji całego ciała. Olej kokosowy sprawdzi się jako balsam oraz krem na wysuszoną skórę. Dodany do oleju z wiesiołka sok z cytryny i fusy z kawy to sprawdzony przepis na naturalny peeling. A olej z gorczycy świetnie sprawdzi się do rozgrzewającego masażu karku lub pleców.

Zostaje w domu z Olini

W domu z Olini możesz zrobić masaż rozgrzewającym olejem z gorczycy. Więcej na ten temat przeczytasz we wpisie: Rozgrzewający masaż olejem z gorczycy

Kolacja dla wspólnych chwil razem

Pamiętaj o swoim partnerze i znajdź czas na wspólne chwile. Kiedy nie można wyskoczyć na wspólną kolację pomyśl o pysznym posiłku w domowym zaciszu. Nasz ulubiony przepis na wspólne biesiadowanie we dwoje to duża porcja sałaty z tuńczykiem, ziarnami granatu, cebulką dymką, cieciorką i kozim serem, posypane chrupiącymi ziarnami. Do tego pyszny i zdrowy dressing na bazie octu i olejów tłoczonych na zimno.

Do przygotowania dwóch sporych porcji potrzebujesz:

  • sałata lodowa / mix sałat / rukola / roszponka – wybierz to co lubisz
  • 1 średni granat
  • 2 cebulki szalotki
  • kozi ser, najlepiej w postaci roladki
  • 1 puszka tuńczyka w sosie własnym
  • 1 słoiczek cieciorki
  • czarny sezam z Olini

Sos

  • pół filiżanki dowolnego oleju roślinnego z Olini (z wiesiołka, dyni, lniany)
  • sok z połówki limonki lub połówki cytryny
  • 1 łyżka naturalnego octu jabłkowego Olini
  • pół filiżanki jogurtu naturalnego
  • przyprawy: sól, pieprz, oregano, bazylia, papryka

Sałatę myjemy, osuszamy i rwiemy na kawałki. Następnie rozkładamy ją na dwa półmiski, dodajemy pokrojoną w plastry szalotkę i ziarenka granatu, na środku układamy tuńczyka i kozi ser. Składniki na sos dokładnie mieszamy, najlepiej blenderem. Całość polewamy sosem i posypujemy ziarnami. Sos można podać też w sosjerce. Sałatka świetnie smakuje z grissini.

Olej z wiesiołka w zdrowej sałatce

Nie trzeba dużego kunsztu kulinarnego, taką sałatkę przygotujesz w domu z Olini! A po przepisy na pyszne desery z nasionami chia zajrzyj tutaj.

Oceń artykuł:

Średnia: 5 / 5. Oddane głosy: 12

Brak ocen